En geç bir sonraki iş günü saat 13:00'e kadar gönderilmelidir.
LÜTFEN ARACINIZI SEÇIN

Araç kaydı olmadan araba parçaları arayın

Anahtar numarasını girin KBA No. 2.1 ila 2.2

Dizel partikül filtresi (DPF)

İs filtresi, dizel partikül filtresi DPF veya FAP? ... ... hepsi birdir – dizel aracınız için pasif bir filtre sistemi!

Dizel yakıtı yakıldığında atık gazda is partikülleri oluşur. Bunlar da ilgili filtre olmadan havaya karışabilir ve onu kirletir. Bunu önlemek ve aracınızın ilgili Euro-Normunu yerine getirmek için atık gaz sisteminize uygun bir DPF monte edilmelidir.

Bu tür bir filtre, motorlu taşıt alanında, havamızı kirletememesi için is partiküllerini bir atık gaz akışından filtreleyen ve filtre malzemesinde bağlayan %99'luk pasif bir filtre sistemidir.

Bu filtrelerin farklı kalitelere sahip olmalarından dolayı üretim için en sık kullanın iki malzemeden söz edilir: Silisyum karbür (SIC) ve kordiyerit partikül filtreleri. Bu filtre elemanları (monolit denilmektedir), seramik bazlı olarak üretilmiştir, kaplanmıştır ve temin ettiğiniz filtre sisteminin içine monte edilmiştir. Uygunsuz depolama veya kullanımda seramik filtre malzemesi kırılabildiği ve dolayısıyla partikül filtresi kullanılamaz hale gelebildiği için bunların kesinlikle itinayla kullanılmaları gerekir.

Lütfen fırlatmayın veya düşürmeyin ve normal kullanım dışındaki sarsıntılara maruz bırakmayın.

ConTra-Automotive GmbH, burada belirtilen hasar durumlarından hiç biri için sorumlu değildir. Aracın kullanım kesintisi durumunda yedek ve tazminat konusunda da yükümlü değildir.

Bu filtre, aracın işletmesinde sürekli is partikülleri yükü altındadır ve dolayısıyla belli bir süre sonra da daha fazla partikülü alamamaktadır. Motor kontrolünüz dolayısıyla bir gün "Azami yükleme durumuna ulaşılmıştır" diyecektir.

Filtre, kendisinde ölçülen karşı basınç ile bu tam yükleme durumunu motor kontrolüne geri bildiren sensörlerle – basınç sensörleri ve sıcaklık sensörleri ile donatılmıştır. "Azami yükleme durumuna ulaşıldı" sinyali gösterildikten sonra, tamamıyla çalışan araç / motor kontrolü durumunda, yükleme durumunu tekrar normal bir ölçüye azaltmak için kendiliğinden temizleme süreci tetiklenir. Böylece şartlara uygun bir atık gaz temizliği sağlanmaktadır.

Filtre, fiziksel hasar görmediği süre müşteriye teslim edildikten sonra ve monte edilmemiş durumda arızalı olamaz.

Bu tür bir DPF filtre nasıl çalışmaktadır ve görevi nedir?

Filtrenin, evinizdeki kahve makinesindeki bir kahve filtresi olduğunu düşünün. Onun görevi, sıcak suyu kahve tozu ile filtrelemektir. Neticesi de kahve tozu partikülleri içermeyen bir kahvedir. Bu da dolayısıyla ancak filtrelenecek bir şeyin doldurulmuş olması durumunda çalışan bir pasif filtredir – bu durumda kahve partiküllü sıcak su.

Dizel partikül filtresinde, dizel yakıtının yakılmasıyla atık gaz havasında oluşan is partiküllü sıcak hava söz konusudur. Kahve filtresine kullanım öncesi zarar vermediğinizde kusursuz bir şekilde çalışır ve size istediğiniz sonucu sunar – fincanda kahve tozu artıkları olmadan sıvı halde bir kahve.

Kahve filtresini kullanım sonrası hep yıkayıp tekrar kullandığınızda, filtrede daima biraz kahve kalır, birkaç kullanım sonrası da kahve filtresi tıkanır ve yeni bir kahve filtresi kullanmanız gerekir. Aynı durum dizel partikül filtresinde söz konusudur.

DPF'deki kendiliğinden temizleme süreci biraz daha karmaşıktır zira içteki filtre değiştirilemez ama netice aynıdır. Bu filtre de bir gün dolu olana kadar sadece kısıtlı bir şekilde tekrar tekrar temizlenebilir.

Peki sonuç nedir?

Bir kez daha kahve filtresi örneğini alalım: Bu filtre, gözenekler tıkandığı ve kahve de ondan artık akıp geçemediği için artık filtreleyemediğinde kahve filtresi taşar.

Dizel aracınız ve onun is partikül filtresinde durum nedir?

Burada, filtrenin değişmesi gerektiği noktaya ulaşılmıştır, çünkü rejenerasyon aralıkları gittikçe kısalıyor motor kontrolünüzün yazılımı da DPF'nin değişmesi gerektiğini gösteriyor, bu durumda aracınızda ilgili uyarı lambası yanıyor.
Burada sıklıkla aracın yine de iyi gittiği argüman belirtilip değişimin de dolayısıyla ertelendiği söyleniyor.
Bu olabilir ama atık gaz sisteminiz de ancak atık gazlar engelsiz bir şekilde dışarı aktığında ve tıkalı bir dizel partikül filtresi tarafından engellenmediğinde çalışabilir. Basıncın bir yere gitmesi gerekir – ve dolayısıyla araçtaki pahalı ve önemli bileşenler muhtemelen bozulur. Atık gaz sistemi sıklıkla sızdırır ve/veya mevcut ise turbo hasar görür ve tamirat da böylece daha pahalı ve sizin için daha da yıpratıcı olur.
Turbo, atık gaz karşı basıncına en yakın olanıdır zira atık gaz turboşarjı olarak fonksiyon şeklinden dolayı atık gaz akışında (sızdırmazlık etkisine de sahip olan) bir turbo pervanesi bulunmaktadır ve doğrudan sıcaklıklara ve basınçlara maruz kalmaktadır. Bunun hasar görmesi durumunda atık gaz akışına yanmamış yağ girebilir ve filtreyi, ve ayrıca atık gaz sisteminizdeki tüm filtreleri, tıkayabilir ve hasar verebilir. Bunu turbonun hafif bir hasarında az fark edersiniz zira aracınız sadece biraz daha fazla yağ tüketir.

TÜM onarım çalışmalarını ve montajları onaylı ve dizel partikül filtrelerinin kullanımı ve montajı konusunda eğitimini almış bir uzman servis tarafından yaptırmanızı açıkça öneririz.

Aşağıda bunlara ilişkin bazı imkânlar ya da hatalar ve nedenleri listelenmiştir.
(Bu sadece bir özettir ve en sık meydana gelen durumlar söz konusudur.)

1. Yeni dizel partikül filtresi montaj sonrası hemen yine arızalı veya dolu ve araç tamircisi de bir arızanın mevcut olduğunu söylüyor.
Bu çok büyük bir olasılıkla söz konusu değil zira şu açıklamaları vardır:

  1. Dizel partikül filtresindeki basınç hatları değiştirilmedi ya da temizlenmedi ve bu ince borulardaki is artıkları, basınç sensörüne yanlış basınçlar bildiriyor.
  2. Araç üreticisinin şartları yerine getirilmedi! Örneğin yükleme durumunun değişim sonrası gerçekleşmeyen bir reseti bu neticeye yol açabilir. Bir uzman servis bu konuda eğitimini almıştır.
  3. Turbo arızalı, arızadan veya çok geç yapılan değişimden dolayı yeni filtre, geçirilen yağ ile kirlendi.
  4. Sensörler değiştirilmedi, bu nedenle bir basınç sensörü arızalı ve yanlış basıncı geri bildiriyor.
  5. DPF, taşıma sırasında veya müşteriye / servise teslim edildikten sonra hasar gördü veya ona uygunsuz şekilde davranıldı / monte edildi.

Değişimi gerektiren çok daha fazla nedenler var ve/veya değişimde hatalar yapıldı, bunlar da yeni partikül filtresinin değişim sonrası uygun şekilde çalışmadığına neden oluyor. Sadece kalitesi test edilmiş, homologasyonlu, trafiğe çıkabilir ürünleri müşterilerimize teslim ediyoruz!
Üreticilerle, müşterilerle ve servislerle büyük deneyimlere sahibiz, 5000'den fazla değişim dizel partikül filtresi teslim ettik ve sonuçta neredeyse tüm durumlarda hatanın tekrarlanmasının yeni DPF'den kaynaklanmadığı garantisini verebilmekteyiz.
Değişim daima onaylı bir uzman işletmeye yaptırılmalıdır, bu aksi takdirde hızlı bir şekilde çok pahalıya patlayabilir.

Sunulan tüm mallar, müşterilere gönderilmeden önce olduğu gibi bize ulaştıktan sonra da tedarikçimiz tarafından şahsen denetlenmektedir. Filtrenin kendisi hasarlı olup olmadığı, ürün sallanarak ve kısmen incelenerek hemen denetlenebilir.

Siz müşterimize bu nedenlerle rica ettiğimiz:
Hâlihazırda teslim sırasında paketin içinde ayrılmış parçaların bulunduğunu ve/veya pakette ağır, net hasarların mevcut olduğunu tespit ettiğinizde mal / paket için yerinde kargo şirketine karşı reklamasyonda bulunmanız, fotoğraflar çekmeniz ve teslimi reddetmeniz gerekir.

Mutlaka bizimle iletişime geçiniz – size memnuniyetle yardım eder ve aracınızı her zamanki gibi kullanabilmeye devam edebilmeniz için daima bir çözüm buluruz.

Listeleme Şekli Liste Izgara

Ürünler 5949'ün 1-10'si

Sayfa
sayfa başı
Büyükten Küçüğe Sıralamayı Ayarla
Listeleme Şekli Liste Izgara

Ürünler 5949'ün 1-10'si

Sayfa
sayfa başı
Büyükten Küçüğe Sıralamayı Ayarla
© 2023 ConTra Automotive GmbH. All Rights Reserved.